Kol sana we intee tayeba
Kol sana we intee tayeba - to zwrot, który często słyszę, dostaję w wiadomościach właśnie dzisiaj, w dniu moich urodzin. Jest to ciekawy zwrot, który wypowiadany jest nie tylko w dniu urodzin, ale na nowy rok, na różnego rodzaju święta, okazje, uroczystości...
Kol sana we inta tayeb (dla formy męskiej) - niech przez cały rok bedziesz się miał dobrze, miło, przyjaźnie. Na takie słowa odpowiada się "we inta tayeb" - i Ty także. Piosenka "Happy Birthday" także brzmi niesamowicie po arabsku, bo śpiewa się w niej słowa - Miej piękny rok z Jezusem" (Sana helwa ma Jesua). Czyż nie pięknie?
Jestem niesamowicie wdzięczna Bogu za wszystkie piękne życzenia, słodkie podarunki, filmiki, które pokazują mi ile wspaniałych osób Bóg postawił na mojej drodze. Z dala od domu rodzinnego, a jednak otoczona wspaniałą Bożą rodziną! Doświadczyłam dzisiaj także niesamowitej niespodzianki przygotowanej przez całą naszą ekipę oiomową. Zaskoczyli mnie bardzo i obdarowali tyloma dobrami, że aż trudno mi to opisać.
Bóg zaspakaja moje potrzeby, czasem daje mi coś kwaśnego, aby "wzmocnić moją odporność" a czasem coś słodkiego aby dodać mi sił i zapału! Pamiętam dzień moich urodzin, kiedy mieszkałam jeszcze w Anglii, wcześnie rano usłyszałam pukanie do moich drzwi, zwlekłam się z łóżka, a za drzwami stała rodzinka, z którą mieszkałam - 10 par oczu patrzylo na mnie i śpiewało "Happy Birthday". Dostałam wtedy bardzo zdrowy prezent, opakowany w piękny papier. Puszka kapusty kiszonej!!! Dla mnie kapusta kiszona ma szczególne miejsce w sercu (czytaj w "żołądku"). Po prostu ją uwielbiam, a ile wspaniałych dań można z niej przyrządzić!! No i jej właściwości zdrowotne. I to wspomnienie domu rodzinnego. A dziś z samego rana dostałam pączki! Z marmoladą w środku!!!! Od razu w moich myślach pojawiła się moja Mamusia i jej pączusie! A potem ta niesamowita niespodzianka z pięknym tortem, życzeniami, prezentami i kwiatami. Jestem Bogu niezmiernie wdzięczna za każdą osobę, którą postawił na mojej drodze w Aswanie. Za ważne lekcje, które te osoby mnie uczą, za cenne przyjaźnie, za okazywanie mi Bożej miłości i troski w trudnych chwilach.
Moje serce wypełnia wdzięczność!
Kol sana we intee tayeba - this phrase, which I often hear, I’m
getting today in many messages on my birthday. This is an interesting phrase
that is spoken not only on the day of birth, but for the new year, for various
types of holidays, occasions, celebrations ...
Kol sana w inta tayeb (for male form) - may you have good, nice
and friendly year. For these words we answer: "we inta tayeb" – “and
you too”. The song "Happy Birthday" also sounds amazing in Arabic, because
it has words – “Have a beautiful year with Jesus" (Sana helwa ma Jesua). Isn't
it beautiful?
I am extremely grateful to God for all the beautiful wishes,
sweet gifts and videos, that show me how many wonderful people God has placed in my life. Away from the family home, and yet surrounded by God's wonderful family! Today,
I have also experienced an amazing surprise prepared by our entire ICU team. They
surprised me a lot and gave me so many good things that it is hard to describe.
God does meet my needs, sometimes gives me something sour to
"strengthen my immunity" and at other times something sweet to give me
strength and enthusiasm! I remember my birthday, when I was still in England. Early
in the morning I heard a knock on my door, I dragged myself out of bed. Behind the door stood the family I lived with - 10 pairs of eyes looked at me
and sang "Happy Birthday". Then I got a very healthy gift, wrapped in
beautiful paper - a can of sauerkraut!!! Sauerkraut holds a special place in
my heart (read in the "stomach"). I just love it, and how many great
dishes you can make from it! Not to mention its health properties!. This brought to my
mind the memory of a family home. Today I got donuts in the morning! With
marmalade inside !!!! Immediately Mommy and her donuts appeared in my mind! Then there was this amazing surprise with a beautiful cake, wishes, gifts and flowers.
I am extremely grateful to God for every person he has put on my path in Aswan
- for the important lessons these people teach me, for precious friendships, for
showing me God's love and care in difficult times.
My heart is filled with gratitude!


Błogosławionych dni oraz sił od Pana.
OdpowiedzUsuń